Produktinformationen "Davos Is a Verb"
Since the last financial crisis, a new practice has emerged in Davos: During to the World Economic Forum WEF, the main street is being temporarily rebuilt almost throughout. Freestanding pavilions are being constructed for events organized by companies, corporations and organizations, wall-filling banners are changing the Street scene, and business premises are being converted into communication spaces for the realization of the respective agenda – at horrendous rents. In his new work, Jules Spinatsch applies strategies of photo essays, concept photography and investigative journalism. Davos Is a Verb shows the aesthetics and behavior of the financial, technology and new media industries as well as politics: in shops, bars, clubs, hotels and even in museums and churches, where roundtable discussions, press conferences, but also parties and esoteric sessions take place. In this way, a parallel world beyond the official WEF zones becomes visible, where WEF participants, lobbyists, locals and tourists meet. Spinatsch also looks at vacant business premises, which are often only rented out during these few days. He sheds light on a practice that changes Davos not only in January, but permanently – whether out of greed, need, or a supposed lack of alternatives. Simultaneously insider and outsider, and with ironic distance, Spinatsch introduces us to this practice of disruptive pop-ups and puts it up for discussion. Seit der letzten Finanzkrise ist in Davos eine neue Praxis entstanden: Parallel zum Weltwirtschaftsforum WEF wird die Hauptstrasse fast durchgehend temporär umgebaut. Fu¨r Veranstaltungen von Firmen, Konzernen und Organisationen entstehen freistehende Pavillons, wandfu¨llende Transparente verändern das Strassenbild und existierende Geschäftslokale werden zu Kommunikationsräumen fu¨r die Verwirklichung der jeweiligen Agenda umgestaltet – zu horrenden Mietpreisen. Jules Spinatsch wendet in seiner neuen Arbeit Strategien des Fotoessays, der Konzeptfotografie und des Investigativjournalismus an. Davos Is a Verb zeigt die Ästhetik und das Verhalten der Finanz-, Technologie- und New-Media-Industrie sowie der Politik: In Geschäftslokalen, Bars, Clubs, Hotels und sogar in Museen und Kirchen, wo Gesprächsrunden, Pressekonferenzen, aber auch esoterische Sessions und Partys stattfinden. So wird eine Parallelwelt jenseits der abgesperrten, offiziellen WEF-Zonen sichtbar, wo sich neben WEF-Teilnehmern und Lobbyisten auch Einheimische und Touristen treffen. Spinatsch richtet seinen Blick auch auf leerstehende Geschäftslokale, die oft nur noch während diesen wenigen Tagen vermietet werden. Er beleuchtet eine Praxis, die Davos nicht nur im Januar, sondern permanent verändert – ob aus Gier, Not oder vermeintlicher Alternativlosigkeit entstanden. Zugleich In- wie Outsider und mit ironischer Distanz fu¨hrt uns Spinatsch diese Praxis der disruptiven Pop Ups vor und stellt sie zur Disposition.
ISBN: | 9783037786482 |
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Verlag: | Lars Müller Publishers |
Auflage: | 1 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 304 |
Produktart: | Gebunden |
Erscheinungsdatum: | 05.03.2021 |
Verlag: | Lars Müller Publishers |
Schlagworte: | Investigativjournalismus WEF World Economic Forum |